Skip navigation

Stimate domnule C.T. Popescu

10.12.2004, Robert Turcescu
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1248196-stimate-domnule-popescu.htm

[…]
Scrisoarea de fata o public insa dintr-un alt motiv, care nu are legatura cu simpatiile sau antipatiile politice pe care, si eu, ca si dumneavoastra, le avem sau nu la un moment dat. Va scriu pentru ca in emisiunea de miercuri seara, invocind mentinerea catastrofalului judecator Ghergut in fruntea BEC, ati anuntat ca, pentru prima oara in ultimii cincisprezece ani, nu va veti mai prezenta la vot.

Din acel moment, domnule Popescu, v-am simtit departe, ca o amintire din copilarie. M-am gindit ore intregi cum sa va prezint motivele pentru care eu cred ca Romania are nevoie, duminica, 12 decembrie, de o prezenta foarte mare a cetatenilor la vot. Inclusiv a dumneavoastra, domnule Popescu.

Cautind in arhiva personala, am descoperit insa un fragment de text, care va apartine si care ma elibereaza de aceasta pledoarie pro-vot. Sint curios cum priviti acum, domnule C. T. Popescu, rindurile de mai jos, aparute sub semnatura dvs. in octombrie anul trecut, la scurt timp dupa ce (ironia sortii!) v-a revoltat o aparitie la televiziune a domnului Octavian Paler.

„Aparind marti seara la Televiziunea publica, alaturi de un soi de tucalar al lui C.V. Tudor linga care parea ca se simte foarte bine, dl Paler a trintit-o lat si satisfacut de sine: eu nu merg la vot.

Carevasazica, dupa ce a compilat o capita de pagini despre Grecia antica, cea care a inventat cuvintul democratie, dupa ce ne serveste regulat eructatiunile sale erudite din Tocqueville sau Clemenceau despre aceeasi democratie, Paler trage concluzia stiintifica: sa nu mergem la vot.

Nu-mi face placere sa-i explic Socratelui nostru de serviciu ca a nu merge la vot nu poate insemna o forma de protest, ci doar o forma de primitivism politic. Doi insi care refuza sa-si exprime votul, indiferent de motivele pe care le invoca, bat amindoi spre paleoliticul civilizatiei cetatenesti.“ Pina duminica mai sint doua zile.

Eu, domnule Popescu, la fel ca multi alti cetateni ai Romaniei, voi merge la vot. Si inca mai cred ca veti veni si dumneavoastra. Pentru ca, indiferent de ghergutii din fruntea BEC sau de invingatorul scrutinului de duminica, am credinta ca numai asa vom reusi sa ne salvam copiii din primitivismul lumii romanesti in care traim acum. Va astept la vot, domnule Popescu.

Primiti aceasta scrisoare ca pe o mina intinsa de un prieten, pentru ca numai prietenii adevarati au taria sa ne atraga atentia atunci cind gresim. Chiar daca ne cheama Cristian Tudor Popescu.

update: cealalta fata a jurnalistului r. turcescu o gasiti la http://nikuelektriku.blogspot.com/2009/10/picatura-chinezeasca-turceasca.html🙂

12 Comments

  1. O avea şi Turcescu rate de plătit…cam aşa motiva Lucian Mândruţă când a plecat de la PRO TV la Antena 1. Vezi Doamne, era „jurnalistul independent de la un post independent”, până la plecare.

  2. Vremuri de mult apuse, murfi.

  3. salut !
    turcescu mai are accese d’astea, aparent de buna-credintza. astazi, d’o pilda, tot la realitatea fm, a bagat la greu carbuni pe tema absenteismului, mai neutru ca elvetzia lu’ ilici, parte a campaniei „atzi scirbit popo’u cu radioreceptoru”

    • george_pruteanu
    • Posted 29/10/2009 at 23:13
    • Permalink

    chiar puteţi să-l comparaţi pe Turcescu cu ceilaţi colegi mai noi sau mai vechi, dar nu mai vechi decît RT, de la RTV? Dar ce face RT la RFM de un an chiar nu auziţi? Sau vă topiţi iremediabil după Naşu’, alias Moraru, de la B1tv, care a uitat că a fi jurnalist nu înseamnă să te situezi la antipodul hienelor/colegilor de la antene şi rtv. Chiar nu vă sună ridicol modul în care şi-a intitulat talk-show-ul?!

  4. SI ce treaba are Moraru cu Turcescu?

    • george_pruteanu
    • Posted 30/10/2009 at 18:40
    • Permalink

    Dacă e greu de intuit, atunci o să-ţi spun: Turcescu păstrează un echilibru în tot ceea ce face, pe cînd Moraru nu. Am făcut trimitere la el pentru că şi Moraru prestează în televiziunea unui mogul, dar la unul mai mititel, pe care Băsescu nu-l demonizează.

  5. pe moraru si b1 nu-i vei gasi pe site-ul asta la rubrica jurnalism de calitate; asa cum nu-l vei gasi nici pe diaconescu cu al sau otv

    nu condamn aparitiile lui basescu la b1 (sau la oricare alta televiziune), asa cum nu condamn nici mitingurile pentru ca stiu ca sint necesare in campanie;

    personal insa, in campania asta am apreciat emisiunea dupa 20 de ani de la protv; e buna din punct de vedere profesional si are impact efectiv mai mare decit antenele, realitatea, b1, etc luate la un loc

    nu stiu daca ti-am raspuns la intrebare…🙂

    • george_pruteanu
    • Posted 30/10/2009 at 20:46
    • Permalink

    da, murfi, deşi interogaţia mea îi viza pe cei care, înaintea mea, au pus la îndoială buna-credinţă a lui R. Turcescu. E opinia lor, dar eu cred că se înşală. Pentru că adevărata faţă e, într-adevăr, cea pe care ai ilustrat-o tu, murfi, cu editorialul semnat de Turcescu în 2004, iar chipul ăsta al lui a rămas acelaşi chiar după cinci ani. Dacă cei care au postat anterior nu au ochi să vadă acest lucru, din prea multă patimă politică, eu am simţit nevoia să fac această paralelă între RT şi Moraru fiindcă ambii sînt, fiecare în parte, „reprezentanţi” a două televiziuni care se situează clar de o parte şi de alta a baricadei numite Băsescu. Nu eram pro-Băsescu, dar ceea ce se întîmplă acum mi-arată că marinarul e, totuşi, răul cel mai mic. Emisiunile Naşului mă fac, uneori, să-mi fie jenă că mă uit la ele…

  6. „cei care, înaintea mea, au pus la îndoială buna-credinţă a lui R. Turcescu”

    ma numar printre ei…
    in vremuri tulburi cred e de rau daca se distinge greu „adevarata fata”

    • george_pruteanu
    • Posted 30/10/2009 at 21:43
    • Permalink

    poate că, în vremuri tulburi, unii îşi pierd acuitatea vizuală… Altfel spus, nu-ţi împărtăşesc părerea şi evident că n-o să încerc să te conving de contrariul…

  7. mi-e simpatic (cind e pregatit, cind discuta onest si incisiv si, mai ales, cind evita patetismele🙂 ), asa ca mi-as dori sa ai tu dreptate
    postarea asta e un fel de dovada, nu?🙂

    • george_pruteanu
    • Posted 30/10/2009 at 22:31
    • Permalink

    uhum🙂


Lasă un răspuns

